سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه گرفتاری اش را به نامهربان شکوه کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]

اطلاعات تاپ بدنسازی

 
 
انســــــــــولین(دوشنبه 86 بهمن 29 ساعت 5:8 عصر )

انسولین هم بعنوان یک ماده دوپینگی از سوی ورزشکاران به کار گرفته میشود. در حالی که بیماران دیابتی به انسولین بمنظور تبادل منظم مواد هیدرات کربن نیازدارد. ورزشکار«سالم» پرورش اندام به خود وعده میدهد که با تزریق انسولین قابلیتهای جسمانیش را افزایش بدهد.

اساس فیزیولوژیکی و دارو شناسی:

انسولین یک هورمونبا تاثیر گذاری آنابولی است. تحت تاثیر این هورمون، قند خون به عنوان گلیکوژن در دستگاه عضلانی ذخیره شده و انتقال اسید آمینه در دستگاه ماهیچه ای بدن را گسترش میدهد. ترکیب حیاتی پروتئین بدون وابستگی به آن بوسیله انسولین در ماهیچه تحریک میشود. در حالی که بطود هم زمان از کاهش پروتئین جلوگیری میکند. اینها خصوصیاتی هستند که برای ورزشکاران پرورش اندام مفیدند ولی برای این ورزشکاران؛ اثرات آنابولی و لیپیدی انسولین کمتر مناسب میباشد. این هورمون تبدیل هیدراتهای کربن به چربی و جذب اسیدهای چرب آزاد بوسیله سلولهای چربی را موجب میشود، در همین زمان نیز از سوخت چربی جلوگیری میکند. بنابراین انسولین برای یک پرورش اندام کار هم مفید است و هم مضر. زیرا از یک سو باعث ساخت ماهیچه میشود و از سوی دیگر سبب ذخیره چربی .

بکار گیری در ورزش پرورش اندام:

ورزشکاران پرورش اندام بیشماری علاوه بر سوماتروپین«هورمون رشد» انسولین را هم بکار میگیرند تا اینکه اثر هورمون رشد را بهبود بخشند. مصرف انسولینهای کهنه، زود اثر و دیر اثر باید تحت نظر مربی یا پزشک متخصص باشد تا خدایی نکرده پشیمانی برای شما بدنبال نداشته باشد. البته من دوره هایی با انسولین را دیده ام که در آن فرد در مدت 6 هفته 10 کیلو گرم افزایش وزن ماهیچه پیدا کرد. حالا چرا من نظرم مصرف توام انسولین و هورمون رشد است؟ جواب اینکه توسط خصوصیات این هورمون پروتئینهای پیوندی فاکتورهای رشدی که بوسیله کبد و تحت تاثیر سوماتروپین ساخته میشوند بمدت طولانی تری ثابت مانده و در نتیجه کاهش زود هنگام این مواد، انجام نمیشود.

خطرات و تاثیرات جانبی:

مصرف انسولین از سوی ورزشکاران خطرات قابل توجهی را پنهان می دارد. وقتی مقدار مصرف زیاد باشد ممکن است میزان قند خون افزایش یابد. حتی احتمال دارد ورزشکار دچار بیهوشی شود و در موارد جدی جان خود را از دست بدهد.

«اینها کاملاٌ حقیقت دارد.»

با مصرف طولانی انسولین بدن، هورمون گلوکاگن و آدرنالین را که مقدار قند خون را دوباره بالا میبرند، به میزان کمتری تولید میکند. به این ترتیب افزایش قند خون دیگر با علائم عادی هشدار دهنده،مانند: لرزیدن، عصبانیت و ریزش عرق اعلام نمیشود و ورزشکار ممکن است به یک شوک ناشی از افزایش قند دچار شود.

حرفهای خودمونی:

دوستان ورزشکار توصیه من به شما این است که قبل از مصرف هرگونه مواد دوپینگی با یک پزشک متخصص مشورت کنید و بدانید بدون هورمون رونی کلمن وجود نداشت، من طی تحقیقاتی که کردم و از دوره های هورمونی این ورزشکار مطلع شدم ؛سرم سوت کشید، دوره ها بقدری خفن بود که یک کره خر رو فیل میکرد، حال شاید بعضی ها بپرسند پس چرا تابحال عوارضی گریبانگیر وی نشده است؟! ذکر این نکته ضروری است که بدانید وی هر هفته یک بار چکاپ کامل بدنی توسط بهترین پزشکان میشود. هورمون اگر تحت نظر پزشک متخصص مصرف شود قطعاٌ کم ضرر و معجزه آسا است.











بازدیدهای امروز: 8  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 143348  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «