سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ یاران، کسی است که تو را به سوی خیر راهنمایی می کند . [امام علی علیه السلام]

اطلاعات تاپ بدنسازی

 
 
پروهورمونها(دوشنبه 86 بهمن 29 ساعت 5:10 عصر )

تاریخچه:

در سال 1996 در ایالات متحده آمریکا داروی هیدروپیاندروسترون بعنوان یک داروی مکمل وارد بازار شد. اما اطلاعات ورزشکارانی که این فراورده دارویی را مصرف کرده بودند درباره آن اغلب منفی بود. اما این برداشت دگرگون شد، زمانی که پاتریک آرنولد داروهای آندروستن دیون و پس از آن آندروستن دیول را به عنوان مکمل غذایی به بازار عرضه نمود. ورزشکاران بیشماری پس از مصرف این مکمل غذایی جدید در مورد رشد ماهیچه ها و افزایش قدرت جسمانی شان و همچنین افزایش جسارت هنگام تمرینات، گزارشهایی ارائه دادند. آنگاه پروهورمونهای دیگری وارد بازار آمریکا شدند که عبارت بودند از: آندروستن دیون 19 و آندروستن دیون 5 .

اساس فیزیولوژیکی و داروشناسی:

در بدن، آندروستن دیون 4 و آندروستن دیول 5 در کبد به هورمون جنسی مردانه ((تستوسترون)) تغییر میابد. بطوریکه مقدار این هورمون در بدن افزایش یافته و زیاد میشود. درصد این تغییرات متفاوت میباشد. آندروستن دیول 4 با بیشترین تاثیر گذاری و کارایی به هورمون تستوسترون تغییر میکند. بطوریکه من یافتم این تاثیر گذاری سه برابر بیشتر از آندروستن دیون است، در حالی که آندروستن دیول 5 بسختی مبدل به تستوسترون میشود.

این نکته را بدانید که پس از سپری شدن سه ساعت از مصرف آندروستن دیون مقدار تستوسترون 300% افزایش میابد. ترکیبات دیو آندروستن دیون و نور اندروستن دیون 19 بوسیله آنزیم هیدروکسی استروید و دی هیدروگناس دچار تغییر میشود که بعلت وجود پروژسترون این تغییر در زنان بیشتر است.

((فکر کنم بحث خیلی تخصصی شد))

روش مصرف:

توصیه برادر کوچکتان به شما در مورد مصرف پروهورمونها تقسیم مقدار روزانه دوزها و مصرف چند باره آنها است. چرا؟؟ چون بدن با اینکار فقط ظرفیت محدودی از آنزیمهای تغییر دهنده را در اختیار دارد. از این رو میبایست حداکثر 300 میلی گرم به یکباره مصرف گردد، بعلاوه افزایش تستوسترون نیز فقط به مدت سه ساعت پایدار میماند.

مصرف بصورت چرخه ای به منظور جلوگیری از تاثیر گذاری های پراکنده بهتر بوده و نیز ارجعیت دارد که مصرف به همراه یک وعده غذای پر چرب باشد. زیرا حدود ده گرم چربی عمل جذب را بهبود میبخشد. میدانید که پروهورمونها در چربی حل میشود.

خطرات و تاثیرات جانبی:

اصولاٌ تاثیرات جانبی احتمالی به مقدار داروی مصرف شده بستگی داشته و مشابه مصرف استروئیدهای آنابول است. بسیاری از افراد دچار افزایش لیبیدو ((شهوت)) میشوند. البته قیمت این مواد بسیار بالاتر از هورمونها است. احتباس آب و شکل گیری پستان زنانه نیز امری است که در هنگام مصرف طولانی بوجود میاید. از عوارض دیگر: ریزش مو، ناراحتی پروستات و پدیدار شدن جوشهای ریز را میتوان برشمرد. بنابراین باز توصیه من این است از مصرف مواد پس از ساعت 16 یا 17 اجتناب کرده و حد اکثر دوره تان 2 تا 4 هفته با استراحت طولانی باشد.

در مورد خانمها نیز باید بگویم که ثابت شده ترکیبات دیول سبب تحریک سلولهای سرطانی سینه در بدن میشود.

((حالا باز برین دنبال هورمون))









بازدیدهای امروز: 13  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 143353  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «